05 martie 2015

EUR-USD 05.03.2015

Monthly Plot
Weekly Plot
Daily Plot
Triunghiul Contracting din analiza precedenta a fost invalidat. Am revenit la analiza unui pattern impulsiv cu val 5 extins - Weekly Plot si formarea unui val X (triunghi contracting)  Daily Plot.

Probabil din nou o sa apara controverse insa si mai rau, critici din partea celor care cauta "dreptate" sau sunt prea rigizi pentru a reusi sa analizeze sau sa tranzactioneze cu succes. Mai jos o sa explic detaliat care a fost problema in aceasta situatie dificila care a reusit sa ma convinga sa parasesc pozitiile din piata.
 
Dupa cum bine stiti cei care urmaresc analizele si nu doar asteapta ca o piata  sa-mi dea sau nu "dreptate" confirmand directiile liniilor care arata directia viitoare a unei miscari, ci urmaresc desfasurarea actiunii in totalitate, analiza tehnica de previzionare si tranzactionare, au observat ca, chiar daca am fost in tranzactii pe acest instrument orientat Short am parasit tranzactiile.

Grafic data 19022015
Grafic data 21022015
Aceste grafice de mai sus se pot urmari in sectiunea EUR-USD pas cu pas.

Analiza tehnica NeoWave este o analiza a trendurilor si tranzactionarea in urma analizezi tehnice la fel este pe trenduri. Tehnica NeoWave este compusa fractalic si are o notiune noua  care se numeste Grad. Cu notiunea de Grad se poate calcula nu directia viitoare ci si marimea directiei viitoare in caz ca ea se desfasoara.

Scopul analizezi tehnice este tranzactionarea, iar scopul tranzactionarii este profitul. Intre tranzactionare si profit exista managmentul riscului (MM). Scopul primar al MM este protejarea capitalului si scopul secundar este obtinerea profitului.

Dupa cum am mai spus in nenumarate randuri si am repetat si mai sus, NeoWave este o tehnica de analiza a trendurilor, deci si tranzactionarea automat este a trendurilor. Analizand cu NeoWave caut momente cheie de intrare in piata nu cu o singura tranzactie asa cum fac multi,  ci cu zeci si uneori cu sute de tranzactii pe trendurile care se dezvolta.

Este inutil sa analizezi trenduri pe perioade mari de timp si sa cauti o tranzactie intra-day!

Ce s-a intamplat totusi in situatia EURUSD de mai sus?

Dupa cum se poate observa in data de 19.02.2015 deja eram intrat in tranzactii Short. La fel de bine se pot vedea si volumele de tranzactionare care sunt mai mari fata de alte instrumente. Odata ce se vad volume mai mari rezulta ca scopul tranzactionarii este pe termen scurt, fluctuatie. In termeni NeoWave o fluctuatie insemna de la 1-14 sesiuni de tranzactionare. La fel de bine se poate observa si analiza, care in data de 21.02.2015 imi arata o posibila intoarcere a miscarii. Un trader experimentat care tranzactioneaza trenduri, in caz ca se loveste de o situatie de genul celei de mai sus pur si simplu pararesete pozitiile, fiindca piata este neclara si are o posibila intoarcere de trend impotriva unei tranzactionari pe o fluctuatie. La o analiza logica se poate intelege ca am parasit tranzactionarea unei fluctuatii si mi-am aparat capitalul de o eventuala pierdere, rezulta ca eu nu am incasat pierderi in aceasta situatie, din contra am castigat.  Faptul ca nu am scos un profit dintr-o  fluctuatie nu este o tragedie!

Din analizele de ani de zile a intrumentului EUR-USD am observat ca in momente volatile sau de presiune mare, intrumentul poate reactiona invers miscarii in desfasurare si cu 500-600 de puncte in cateva ore sau chiar in cateva minutre. Zona este prea dezechilibrata si am calculat ca logic este sa parasesc tranzactiile, ceea ce a reusit sa aduca controverse din partea unor cititori care nu au nici macar cea mai mica idee ceea ce se analizeza pe acest Blog, crezand ca de fapt aceasta situatie s-a terminat rau pentru mine ca trader si si mai rau pentru NeoWave ca tehnica!

Uneori citesc comentarii si imi dau seama ca cei care le scriu sunt  departe de a scoate profit vreodata din piata din cauza emotiilor si a pregatirii generale foarte slabe.  A tranzactiona public este o presiune  mare pe  trader si nu poate fiecare acest lucru. Pentru a va convinge nu este greu sa INCERCATI!

Nota: Toti elevii mei privati invata sa analizeze si sa tranzactioneze trenduri, aparand capitalul de riscuri, nu cauta dreptate!
- Dreptatea este in profit sau pierdere nu in directia unei fluctuatii!
- Tranzactionarea trendurilor inseamna zeci, sute de tranzactii, nu o tranzactie intra-day pe o micro-fluctuatie la o stire!
- Cei care analizeaza trenduri pe termen lung si tranzactioneaza intra-day cu o singura tranzactie, pierd timpul!
-Participantii care nu au o strategie de managmentul riscului, se expun la riscuri mari chiar si cu o tranzactie intra-day,  incercand sa monetizeze timpul, nu vor fi profitabili pe termen mediu si lung niciodata!
- Obiectivul minim al unui trader este o fluctuatie, 1-14 zile de tranzactionare!

Tot ce este incalcat din regulile de mai sus duce la pierderi de bani si de timp!  Mare atentie!

Succes!
Wolf

21 de comentarii:

  1. Am comentat pe blog o singura tranzactie pentru ca era importanta... directia. Nu interesa pe nimeni pozitiile mele short neinchise, ci... directia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu inteleg la ce faci referire cu acest comentariu.

      Ștergere
    2. OK, m-am mai calmat așa că revin.

      Am întrebat cât se poate de constructiv ce v-a determinat să renunțați la acea analiză (din 19.02.2015).
      Răspunsul curățat de "o singură tranzacție", "nu caută dreptate", "cei care le scriu sunt departe de a scoate profit vreodată din piață din cauza emoțiilor" etc., este rezonabil "piața este neclară și are o probabilitate de întoarcere de trend împotriva unei tranzacționări pe o fluctuație".

      Întrebarea mea era cât se poate de... inocentă. :D

      Acea analiză a fost urmată la scurt timp de închiderea pozițiilor short și o atitudine cât se poate de "profesionistă" cum că piața este... manipulată, iar metoda Neowave este depășită în astfel de situații.

      Eu credeam că ăsta e rolul analizei tehnice, să identifice mișcările viitoare ale pieței, fie ele datorate unor fundamente solide sau unor manipulări... ridicole.

      A fost al doilea moment de "cumpănă" în analiza EUR/USD prin metoda neowave după eșecul din zona suport de la 1,2.
      Și atunci ca și în cazul de față, EWA arăta continuarea prăbușirii euro, în timp ce neowave aștepta confirmări în direcția opusă.

      Și astăzi, cu toate fluctuațiile și manipulările, EWA îmi spune exact unde mă aflu și la ce să mă aștept, însă în continuare nu am o metodă care să-mi integreze parametrul... timp. Neowave e cea mai bună metodă din acest punct de vedere și tentația e mare să încep să recit "paragraful pix din capitolul x" sau "răspunsul lui Glenn într-o seară-n tren".

      Ceea ce nu înțeleg, dar deloc, este obtuzitatea în a folosi alte metode sau indicatori care să vă ajute să identificați mișcările viitoare ale pieței mai ales când schimbați brusc direcțiile înaintea confirmărilor.
      Iulian a și afirmat aici că nu discută decât neowave, subiect pe care nu-l stăpânesc foarte bine, mai importantă părându-mi-se... evoluția prețului.

      P.S. Am discutat despre o tranzacție în ultimele câteva săptămâni și m-am simțit vizat... direct.

      P.P.S. "Dreptatea este în profit"... corect. De asta nu am ieșit din dolar pe LL-ul precedent pentru că știam că pot... mai mult. Dacă aș fi fost emotiv, aș fi ieșit la 1,2, la 1,8, la 1,6, la 1,4, la 1,2, la 1,1.

      Ștergere
    3. AC, desi acest blog pare in ultimul timp un spatiu conflictiv, in care unul sau altul se simte vizat, te asigur ca NU aceasta este intentia noastra. La fel de adevarat este ca am fost constienti de la bun inceput ca pot aparea discutii in contradictoriu, care cel putin pana acum au stat sub semnul unui dialog foarte civilizat. Dialog pe care il continuam si care speram ca se va mentine.

      AC, NeoWave este o teorie complexa si care ne orienteaza in piata foarte bine. La fel de adevarat este ca sunt situatii dificile in care este mai bine sa astepti, pentru ca in cele din urma piata se va clarifica ea insasi. Asa a fost si situatia la EUR-USD si nu va fi un caz singular.

      Sa iti raspund insa: nu folosim indicatori nu din obtuzitate sau din lipsa de flexibilitate, ci
      pentru ca nu este nevoie. Avem pret, timp, patternuri, confirmari, unitati de timp. Dupa ce toate aceste lucruri sunt bine intelese, totul este atat de prefect incat un indicator nu ar face altceva decat sa introduca o variabila in plus care nu si-ar gasi locul in logica teoriei.


      Ștergere
  2. ala nu avea cum sa fie triunghi contracting nelimitat...oricum cred ca EURUSD se afla pe ultima suta de metri de cadere si minimul din august 2003 de la 1.076 va rezista . Acum suntem in valul 4 mare al terminalului gigant care a inceput din 2002. Am intrat long usor pe EURUSD cu SL in 1.076 , si daca mai cade in zilele urmatoare mai intru

    RăspundețiȘtergere
  3. Aristotel: sa nu ai pretentia ca Neowave sa fie metoda perfecta. Are si ea lipsurile ei, dupa cum chiar Neely zice...In mijlocul unui trend Neoawve nu iti da prea multe indicii, doar daca te uiti pe timeframe mai mare ai sanse sa vezi ce patern se formeaza

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca piata s-ar incadra in formule matematice, atunci am putea cere precizie de 100%.
      Cum insa lucram cu probabilitati, este absurd sa pretindem analizei tehnice, oricare ar fi aceasta, acuratete de 100%.

      Ștergere
  4. sper ca nu va deranjeaza ca imi exprim ideile, chiar daca sunt diferite de ale voastre. Incerc sa fiu cat mai obiectiv si cat mai concis.Daca deranjez pot sa ies de pe acest blog

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau Cristian daca asta ai inteles din ceea ce am raspuns mai sus.
      Eu as fi vrut sa intelegi tocmai invers. :)

      Ștergere
  5. Eu ma bucur ca exista un blog pe care sa discutam Neowave, chiar daca cateodata discutiile sunt in contradictoriu. Important e sa stim cand gresim si sa ne acceptam greselile. Noroc cu piata ca e singurul arbitru al nostru!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur Cristian ca ai inteles ca acest spatiu este si pentru tine.
      :)

      Ștergere
  6. Daca EURUSD coboara sub 1.076 cred ca merge pe "derdelus" sub 0.9 pana in iarna lui 2015 si voi intra short

    RăspundețiȘtergere
  7. Situatia monedei EUR este destul de complicata. In acest moment este foarte periculos pentru Short si cred ca si in urmatoarea perioada. Cei care sunt deja intrati in trend sa-si revizuiasca punctele de iesire, fiindca pe moneda este Panica! Intradevar acestea sunt situatii bune de a scoate un profit bun dar in acelasi timp sunt situatii cu risc foarte ridicat. Piata oricand poate raspunde violent impotriva trendului.
    Moneda pe termen lung se prabuseste!

    Wolf

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://romanianuda.blogspot.ro/2015/03/eurusd-vorbe-nu-fapte-4.html?showComment=1425578991214#c6872701332222780388

      Ștergere
    2. Felicitari pentru buna orientare in piata cu ajutorul EWA.
      Invitatia pentru toti cititorii nostri este de a-si publica tranzactiile, indiferent daca sunt demo sau reale, cu o scurta analiza tehnica insotita de gestionarea riscului.
      Esti binevenit oricand. :)

      Ștergere
    3. Manuela, insinuam doar ca nu prea conteaza metoda folosita atunci cand vrei sa faci predictii. Obiectivul acestor metode este acelasi.
      Incerc sa integrez mai multe metode pentru obtinerea de predictii... more reliable. Nu zic ca EWA a avut un rol decisiv, dar a fost de ajutor. Neowave mi-ar putea include in predictii parametrul... timp. Dupa asta... Nostradamus va ramane un biet copil. :D

      Ștergere
    4. AC, atingerea unui obiectiv, dupa mine, depinde in buna masura de metoda pe care o folosesti.
      In alta ordine de idei, este adevarat ca timpul este un factor esential in analiza tehnica, iar tu ai sesizat corect ca EWA sau oricare alta metoda care nu tine cont de timp nu are nici o sansa de a putea fi folosita pentru o previzionare corecta.
      Acum, in particular pentru EWA, a include factorul timp inseamna a contrazice regulile de formare a patternurilor care folosesc doar pretul ca unica variabila.

      Ștergere
  8. oare ce spune NEEly despre euro ca n-am mai vazut demult o analiza de-a lui?

    RăspundețiȘtergere
  9. Va salut,

    Manuela, Iulian eu cred ca triunghiul neutral este cu alternanta inversa ( RA ) pentru ca valul B este mai mic decat valul D ( in pret ) si valul B este mai mic de 61.8 % din valul A.

    O alta problema pe care vreau sa o aduc in discutie este ca miscarea de dupa triunghiul neutral ( RA ) este foarte slaba. Aceasta miscare de dupa triunghi este caracteristica unui triunghi expanding si nu neutral dupa cum spune Neely.

    Ce parere aveti ?

    Cu respect,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dan, triunghiul neutral cu alternanta inversa se formeaza atunci cand valul b retrage mai putin de 61,8% din a. In cazul nostru este undeva peste 60%. Pe de alta parte valul d este mult mai mare decat valul b, ceea ce aici nu este cazul. Oricum, important in cazul triunghiurilor cu alternanta inversa este sa stii ca exista, sa stii sa le recunosti.
      Miscarea dupa un triunghi neutral, indiferent daca este RA sau normal, este o miscare slaba.
      Dupa cum se vede, dupa triunghiul neutral piata a format o strucura corectiva (flat) care este mai mica in pret si mai mare in timp decat triunghiul neutral, cu alte cuvinte miscarea care a urmat dupa triunghiul neutral a fost o miscare slaba, exact asa cum spune teoria.

      Ștergere