16 octombrie 2014

Partea 1: De ce si cum am tranzactionat AUD-USD?

In acest articol voi arata cum am folosit tehnica NeoWave in tranzactionarea perechii valutare AUD-USD.
Cei care au urmarit pe acest site teoria NeoWave, cunosc deja cat este de complicata. Este cea mai complexa teorie din cate cunosc, insa se poate invata. Nu intr-o zi, nici intr-o saptamana. Este nevoie de luni de zile in care trebuie studiate patternuri, reguli, confirmari. Mai mult, este nevoie sa inveti sa vezi piata prin ochii teoriei, sa ii intelegi logica, sa faci previziuni, si apoi sa tranzactionezi.
De ce am tranzactionat AUD-USD?

Cand am facut primele tranzactii, in mai 2014, piata perechii valutare AUD-USD arata asa: 

Graficul 1 - Monthly Plot
Se observa ca dupa o miscare descendenta pe care am notat-o cu 1 sau A piata a format o structura corectiva, un flat, notat cu a,b,c. Am notat valul descendent cu 1 sau A pentru ca nu stiam in acel context al pietei daca este primul val al unei miscari impulsive sau corective.
 


Graficul 2 - Weekly Plot

Coborand intr-un time frame inferior se poate vedea structura flatului a, b, c.
Flatul este o structura de tip 3-3-5, asta insemnand ca ultimul val (valul c) este o structura impulsiva,  cum de altfel se vede si in graficul 2. Am notat cu (1),(2), x(3), (4), (5) valurile structurii impulsive cu valul (3) extins.
In momentul in care am avut miscarea descendenta (sageata rosie) care a retras valul (5) al miscarii impulsive intr-un timp mai scurt formarii lui, si in plus linia de trend (2)-(4) a fost sparta, am stiut, conform regulilor NeoWave, ca structura impulsiva s-a terminat. Cum structura impulsiva reprezenta de fapt valul c al flatului am stiut ca si flatul s-a terminat.
Cum teoria NeoWave spune ca trebuie sa tranzactionam reguli si nu presupuneri, am stiut ca dupa terminarea flatului o sa urmeze o miscare descendenta care intr-o prima faza va ajunge la punctul de inceput al flatului, la pretul de 0.8734 intr-un timp mai mare decat cel al formarii miscarii decendente, adica cel putin 4 luni. Eu am estimat intre 4 si 6 luni.
Cum am tranzactionat?
Am alocat acestei perechi valutare 10% din suma din cont, adica 5.000 usd.
Nici o tranzactie nu are SL, el fiind inclus in suma de 5.000 usd pe care o riscam pentru aceste tranzactii cu AUD-USD.
Frecventa de tranzactionare: 2 tranzactii de 0.1 lot pe saptamana. 
 
Cum a evoluat AUD-USD?

Dupa confirmarea terminarii flatului, piata nu s-a continuat caderea, asa cum ma asteptam.

Graficul 3- Daily Plot

Graficul 3 arata unde era piata in 13 iunie 2014. Cu sageata rosie am marcat primele mele tranzactii. Dupa cum bine cunoasteti, cei care tranzactionati folosind platforma Meta Trader, liniile verzi orizontale  reprezinta tranzactiile active.

Ce a facut piata de la 20 mai pana in 13 iunie? A divizat valul 5 intr-o structura de tip flat.

Nu vreau sa intru in amanunte tehnice, nu acesta este scopul articolului. Vreau doar sa arat ca m-am mentinut in piata,  nu am inchis nici o tranzactie, dimpotriva, am continuat sa vand si am vandut la un pret mai mare. De ce? Din 2 motive: eram intr-un val 5 care se diviza intr-un flat si stiam ca oricand impulsul ascendent se poate termina. Apoi, eram atenta la piederea pe care o aveam. Niciodata nu a ajuns la suma de 5.000 usd pe care hotarasem sa o aloc pentru AUD-USD. Asadar, am continuat sa tranzactionez: de 2 ori pe saptamana cate 0.1 loturi.


Si am avut rabdare.

Rabdarea mea s-a bazat pe ceea ce stiam din NeoWave.
Piata, astazi 2 august 2014 arata asa:

Graficul 4 - Weekly Plot
Aici vedeti toate tranzactiile pe care le-am facut in aceasta perioada in care, in cea mai mare parte a ei, am mers impotriva pietei: piata urca, iar eu vindeam. De ce? am continuat sa tranzactionez pentru ca  m-am bazat pe regulile teoriei NeoWave.  Am respectat intocmai planul de tranzactionare, am fost atenta la expunerea pe care am avut-o, am fost atenta sa nu depasesc riscul asumat.
 
Chiar daca piata nu a mers asa cum m-am asteptat, am reanalizat miscarile si am mers mai departe: nu era conform asteptarilor, insa nici foarte departe de ele, nu s-a comportat in nici un moment radical diferit de ceea ce gandisem in mai 2014 cand am inceput sa tranzactionez.
Ce urmeaza?
Urmeaza sa continui sa tranzactionez cu aceeasi frecventa ca si pana acum, pana cand piata va retrage complet structura corectiva, flatul din graficul 1. Cand pretul va ajunge la 0.8734 voi incepe sa inchid pozitiile.
Insa, daca piata imi va invalida logica, imi voi inchide pozitiile.
Voi reveni cu un nou articol despre AUD-USD atunci cand voi avea noutati.
Pentru o transparenta totala a tranzactionarii arat mai jos toate tranzactiile pe care le-am facut precum si cum arata graficul 1 acum, cu toate tranzactiile mele.

Graficul 5 - Monthly Plot
 
Lista tranzactii
Asadar, cu Neo Wave se poate tranzactiona. Dar este nevoie de studiu continuu. De intelegerea regulior si nu doar de aplicarea lor. 

Mai mult: cu teoria NeoWaves gestiunea riscului este foarte eficienta si raportul de profit/ pierdere  este echilibrat. In MM ( money management ) se mentioneaza ca riscul max pe o tranzactie nu trebuie sa fie mai mare de 3-5% , daca am analiza si aici si aplica aceasta regula o sa intelegem ca acesti parametri nu au fost depasiti ba din contra in acest moment avem un volum al tranzactiilor destul de mare ( 2.3 – se poate vedea din tabelul de tranzactii ) care poate fi gestionat foarte bine.
Nota : Am intalnit multe stiluri de analiza si teorii unde se invata foarte mult pe istorie, cum ar trebui sa decurga o analiza si o tranzactionare dar este pentru prima data cand invat analiza tehnica si mai ales cea de tranzactionare in LIVE.
Comentariu: NeoWaves este o teorie de analiza tehnica si tranzactionare  eficienta !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu